30.04.2015 12:16


Absolventka lékařské fakulty změnila obor a podniká s podprsenkami

Autor: Ištvanová Kateřina | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Ekonomika

Lékařskou fakultu vystudovala čtyřiadvacetiletá Barbora Matyášová jen kvůli diplomu. Jejím velkým snem bylo vždycky podnikání. Krátce před ukončením studia si otevřela obchod se spodním prádlem Madam Podprsenka. Dnes provozuje dvě pobočky, jednu v Brně, druhou v Bratislavě. 

Barbora Matyášová prodává ve svém obchodě. Foto: Kateřina IštvanováBrno – Obchod se spodním prádlem Madam Podprsenka otevřela Barbora Matyášová v roce 2013 již během studií Lékařské fakulty Masarykovy univerzity. Jak říká, škola ji nebavila, ale kvůli tlaku ze strany rodiny ji dostudovala. „Vždycky jsem chtěla podnikat, ale rodina mě tlačila k vysokoškolskému vzdělání. Volba školy nebyla nejšťastnější a dodělala jsem ji vlastně jen kvůli titulu,“ upřesňuje Matyášová.

Krátce před státnicemi se studentka rozhodla, že svůj sen uskuteční a otevře si vlastní obchod. Přestože ona sama nikdy problémy s koupí správné velikosti podprsenky neměla, návštěva jedné prodejny v Praze ji přivedla právě na myšlenku spodního prádla. „Mají tam skvělý marketing a vše začala slečna v mém věku, proto jsem se rozhodla, že bych chtěla něco podobného vytvořit i v Brně,“ vzpomíná majitelka.

Cesta od nápadu k jeho realizaci však nebyla lehká. Matyášová se nejprve začala vzdělávat v oblasti takzvaného brafittingu, tedy procesu výběru správné podprsenky. „Největší problém v obyčejných obchodech s prádlem je ten, že personál není dostatečně proškolený, aby dokázal určit správnou velikost. A i kdyby to uměl, tak nemají takový rozsah velikostí, jako máme my,“ vysvětluje podnikatelka. V Madam Podprsence si může zákazník vybrat z téměř sto čtyřiceti velikostí spodního prádla. V běžných obchodech jich nabízejí jen přibližně deset.

K podnikání musela Matyášová dále sehnat dodavatele, prostory a zaměstnance. S finanční stránkou celého byznysu jí pomohla rodina. „Mám štěstí, že mě otec vždy velmi podporoval v mých nápadech. Bylo skvělé, že mi důvěřoval, nemluvil mi do toho a nechal mě, ať si vše udělám po svém,“ říká s vděčností. Finanční představa, kterou měla Matyášová na začátku, se však podle jejích slov ve finále značně lišila od původních plánů. První rok byl zaváděcí, ale již ve druhém roce začal obchod vydělávat, a tak se podnikatelka rozhodla, že otevře druhou pobočku.

Pro velký úspěch Matyášová v listopadu minulého roku otevřela druhý obchod Madam Podprsenky v Bratislavě. „Pobočka na Slovensku je úplně jiná než obchod v Brně. Podařilo se nám získat prostory v jednom nákupním centru. Zákazníci proto přicházejí nejen cíleně, ale i náhodně,“ pochvaluje si úspěšná podnikatelka. Hodně lidí ji od podnikání odrazovalo, ale to ji právě utvrdilo v tom, aby si šla za svým.

Dnes je Barbora Matyášová úspěšnou majitelkou dvou poboček obchodu se spodním prádlem. „Důležitý je pro mě marketing, který si dělám sama. Na začátku dubna jsme pořádali již druhý pochod po Brně ‚Za padnoucí podprsenku‘ jen ve spodním prádle. Akce byla velmi úspěšná,“ říká hrdě obchodnice. Nyní plánuje rekonstrukci obchodu v Brně a do budoucna by chtěla ještě jednu větší prodejnu. „Dříve jsem si představovala síť prodejen po celé republice. Teď chci hlavně udržet standard a vysokou úroveň služeb, které nabízíme,“ uzavírá Matyášová.

Klíčová slova: madam podprsenka, podnikání, studium, spodní prádlo

Fotogalerie

Hodnocení příspěvku

1 | 2 | 3 | 4 | 5 (1 - nejhorší, 5 - nejlepší)

Vkladání nových komentářů skončilo.