01.04.2019 19:00 - 21:00


Online rozhovor s Janem Cahou, kulturistou a zakladatelem Fitness Institutu

Host: Jan Caha

Autor: Hana Podhorná | Kurz: Online Stisk | Kategorie: Publicistika

Jan Caha je jednatřicetiletý modrooký zakladatel Fitness Institutu, student doktorandského studia Kinantropologie na Masarykově univerzitě v Brně, a především naturální kulturista. Kulturistice se věnuje více než patnáct let. Vyhrál Mistrovství České republiky i několik zahraničních soutěží. V roce 2018 získal druhé místo na největší soutěži v kulturistice, takzvané Olympii. Kromě kulturistiky přednáší na seminářích o výživě, o které bude také jeho první kniha.

kulturista a zakladatel Fitness Institutu Jan Caha

Jan Caha bude na vaše dotazy odpovídat v pondělí 1. března od 19:00. Můžete se ho ptát na cokoliv, co vás zajímá.

Otázky můžete posílat už teď na email rozhovor.munimedia@seznam.cz

Tomáš Chovan | chuan.t007@gmail.com Ahoj, chtěl bych se tě, jestli tedy nevadí, že tykám, zeptat názor ohledně BCAA. Poslední dobou slýchávám spíše negativní názory, tak bych se tě, jako zkušeného v oboru na to chtěl zeptat.
Martin Hlavinka | martin.hlavinka.7@seznam.cz Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli by jste nám dal nahlédnou do svého tréninkového plánu? Díky
Martin Hlavinka | martin.hlavinka.7@seznam.cz Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli by jste nám dal nahlédnou do svého tréninkového plánu? Díky Hezky den Martine. Dekuji za dotaz. Muj plan neni nijak pevny, cvicim podle pocitu. Snazim se procvicit cele telo 2x do tydne v celkem 5-6 treninkovych jednotkach, kazdy den mam kardio cca 30 min. S vahami se drzim cca na 80 % maxima, nicmene hlavnim tematem je pocit.
Adam König | kenik.adam@gmail.com Ahoj, jak je to s mýtem, že po sedmé hodině večer bychom už neměli nic jíst? Díky Viz predchozi odpovedi. Urcite jist dle potreby.
Adam König | kenik.adam@gmail.com Ahoj, jak je to s mýtem, že po sedmé hodině večer bychom už neměli nic jíst? Díky Ahoj Adame, je to nesmysl samozřejmě. Jídlo netuší kolik je hodin, a tak stačí udržet celodenní kalorický příjem pod kontrolou a je prakticky jedno, kdy přijmeš poslední denní jídlo. Takže klidně šup do ledničky a dát si jídlo.
Bára Štruncová | bara.struncova@gmail.com Díky za předchozí odpověď. Ještě by mě zajímalo kdy vyjde tvoje kniha o výživě. Děkuji Já děkuji Baru. Píšeme, píšeme. Měla by vyjít v listopadu. Tzn. už na Vánoce bude dostupná.
Dominik Kalina | K4L4@seznam.cz Ahoj Honzo, Trénuješ sám nějaké kulturisty nebo závodníky? Jak jsi s trenérstvím začínal? Děkuji. Ahoj Dominiku, ano trénuji závodníky i běžné lidi, už ne tolik jako dříve, ale ještě pořád mě to baví a rád si nakládám i závodníky na bedra. Začalo to tak nějak samovolně, byl jsem požádán o konzultace přípravy až se z toho stalo seriozni trenérství.
Vít Hensl | vit.hensl@seznam.cz Ahoj, jak je to s proteinem? Kdy je vhodné ho pít a jakou značku bys doporučil? Předem díky Ahoj Vítku, jednoznačně by ti protein měl vyhovovat chuťově i stylem užití. Nicméně bych vždy vybral syrovátkový protein okolo 80 % bílkovin s použitím po výkonu a během dne k doplnění bílkovin na potřebnou hladinu.
Alena Podhorná | alikok@seznam.cz Měl jsi v začátcích nějaký vzor, který ti při cvičení pomohl? Díky Ahoj Ali, můj vzor byl Arnold. Nevím, jestli mě to pomohlo, nicméně mě to velmi motivovalo. A zůstal vzorem dodnes. Nicméně dnes daleko více chápu, že pokud nechceme být nečí kopie, vzor je opravdu jen motivací a ne něčím, co bychom měli slepě kopírovat.
Barbora Klegerová | barbora.klegerová@seznam.cz Jak je to s vegetariánstvím a cvičením? ... Neztrácí tím tělo potřebné látky právě ke cvičení? Případně čím se dá nedostatek masa vyvážit? Děkuji za odpověď Ahoj Baru, je pravdou, že jsme generací, která konzumuje hodně masa a v případě neaktivních lidí až zbytečně. Zde by se lehčí omezení hodilo. U sportovců je to však problém. Komplexnost bílkovin z masa nenahradí žádná rostlinná bílkovina, navíc rychlost strávení, která je rozhodující po výkonu, je také jedním z hledisek, které je potřeba vzít v úvahu. Proto u sportovce vždy volím živočišné bílkoviny.
Sára Davidová | sara.david.43@gmail.com Jaký by měl být poměr bílkovin a sacharidů ve dnech, kdy necvičím? Ahoj Sári, v zásadě se povětšinou mírně zvedá příjem sacharidů pro naplnění glykogenových zásob. Nicméně to nemusí být pravidlem a můžeš zůstat na stejném příjmu jako v netréninkový den. Já sám se držím poměru 40 S, 30 B, 30 T.
Leoš Moučka | cukrik@gmail.com Ahoj, kolik zvedneš na bench? Díky Leo Ahoj Leoši, ještě z dob, kdy jsem závodil v trojboji mám maximum 155 kg. Od té doby jsem to nezkoušel, nyní bych byl na 130 kg dle mého. Ale posledních 5-6 let jsem podobné výkony nezkoušel.
Václav Schwab | schwabv95@gmail.com Ahoj, prosím Tě, je pravda, že se před soutěží několik hodin nepije? Nemáte žízeň? Nebo spíš.. není to nezdravé? Díky Vašek Hezký den Vašku. Děkuji za tento dotaz. Je pravda, že v konvenčním pojetí kulturistiky se standardně nepije až 2 dny před soutěží. Nicméně v mém podání si dám ráno před soutěží litr vody a nevidím v tom problém. Toto je lehké borscience vzniklé před X lety, které se stále drží. Ano, podkoží trochu zeschne, ale zeschne i sval, proto tyto experimenty už nedělám a musím říct, že na poslední soutěži to bylo to nejlepší, co jsem mohl udělat. Popravdě ale, tento způsob přípravy jsem u nikoho ještě neviděl a není vůbec obvyklý.
Bára Štruncová | bara.struncova@gmail.com Jak se stravuješ během tvého cestování? Ahoj Baru, občas to je složitější, to přiznávám. Hlavně u delších a méně předvídatelných cest. Nicméně vždy mám zhruba plán, jak to bude vypadat, dle toho naberu krabičky od Active boxu a na cestách v zahraničí nebo po USA se stravuji flexibilně a intuitivně, nicméně vždy racionálně. Nepřejídám se ani na cestách, ale snažím se respektovat svůj běžný denní příjem.
Jiří Novák | novak-jirka@seznam.cz Zajímalo by mě, co vás motivovalo k tomu začít cvičit. Hezký den Jirko, děkuji za dotaz. Jistě to byla snaha po hezké postavě v období anorexie a bulimie, kterými jsem v dětství trpěl. Dnes je hlavním cílem zdraví.
Vendy | stehlikova.vendula@seznam.cz Přemýšlel jste v minulosti, že svou fitness kariéru ukončíte? Jestli ano, v jakém období a co vás na Vaší cestě udrželo? Hezký den Vendy, určitě ano. Každý sportovec přemýšlí nad tím, že skončí. Nicméně u mě to bylo už 3x a nikdy to nebylo zcela definitivní, a stejně tak to beru i nyní. Nemám aktuálně soutěžní cíl, ale může přijít a pokud se moje tělo bude cítít dobře, tak do toho bez problému skočím a budu opět závodit. Jednoduše, nyní již nezávodím cíleně, ale v té době, kdy mě tělo pustí do dobré formy a když se mi chce.
Tomáš Šabršula | tomsabrhry@seznam.cz Ahoj, zajímalo by mě, jak často, resp. kolikrát týdně cvičíš. Taky bych se rád zeptal, co mám jíst, když se nestíhám stravovat pravidelně? Díky Tom Ahoj Tomáši, díky za dotaz. Chodím velmi "nepravidelně" 5-7x týdně. Jednoduše v každé volné chvilce. Nedá se říct, že bych měl pevný plán, jednoduše když mohu, tak jdu. Pro začátečníka a pokročilého ale jistě stačí 3-5x týdně progresivního tréninku, který ponese svoje ovoce. Nepravidelnost stravování řeším i já. Hodně mi v tom pomáhá krabičková dieta, díky které nemusím myslet na to, kdy a kde co jíst. Nicméně jakákoliv racionální strava bude vždy plusem. Jednoduše, připravit si 2-3 denní jídla, na nich to postavit a zbytek se dá pořešit v restauraci nebo nákupovem v místě, kde se aktuálně pohybuješ.
Jana Polášková | polaskova.janule@gmail.com Dobrý den, zajímalo by mě, jak dlouho už se o sebe tak hezky staráte, jestli to tak máte od malička nebo se něco změnilo později? Děkuji, Jana Hezký den, děkuji za dotaz. Od malička určitě ne. Jsem z vesnice, a tak nám pohyb byl vlastní již od mala, to ano. Nicméně "láska" k fitness, cvičení, výživě a všemu okolo se objevila až v pubertě, kdy jednoduše "kult těla" začínal. Dnes vnímám svoji roli v tomhle celém fitness kolotoči trochu jinak a snažím se nejen pracovat na sobě, ale také pracovat na lidech okolo mě. Těším se z každého jednoho jedince, který se o sebe stará. Ale od malička určitě ne.
Jan Pospěch | pospeshonzo@gmail.com Dobrý večer, nestíhám chodit do fitka, ale rád bych něco se sebou dělal. Poradíte mi nějaké cvičení na doma ideálně do 30 minut? Díky Honza Hezký den Honzo, viz předchozí.
Jan Prospěch | pospeshonzo@gmail.com Dobrý večer, nestíhám chodit do fitka, ale rád bych něco se sebou dělal. Poradíte mi nějaké cvičení na doma ideálně do 30 minut? Díky Honza Hezký den Honzo. V zásadě můžete postupovat velmi jednoduše. Na youtube je celá baterie tréninků a cvičení, které můžete využít k tomu, abyste se posunul a zlepšil kondici. Vybral bych něco na styl Jillian Michaels, příp. i já na Aktin kanálu jsem určité cviky a cvičení natáčel. Jistě není problém to, že nechodíte do fitka. Jakýkoliv pohyb se hodí.
Zuzana Krajská | krajankazuz@gmail.com dobry den, mate oblibenou znacku obleceni? na sport nebo i na obycejne chozeni? jakou? z. Jsem podporován společností Puma a UA, jsou to tedy i značky které nosím. Konkrétně UA jsem nosil i dřív, takže v tomto nebyla žádná změna a zůstal jsem věrný značce.
Saša Srp | srp.sasa@gmail.com V jaké zemi se Ti soutěžilo nejlépe? Kde byly nejlepší podmínky a organizace? Díky Saša Ahoj Sašo, nejlépe se mi soutěžilo určitě v USA. Měli jsme tam nejlepší podmínky jednak co se týče zázemí, tak jídla. Jednoduše klid a pohoda, slunce, teplo a prostředí pro fitness naprosto dokonale stvořené. Velmi fajn bylo i Řecko.